Thursday, October 27, 2011

Mainoksista hyötyäkin

Olen hyvin pitkään vältellyt mainoksia. Ovessani on noin kymmenen vuotta ollut ilmaisjakelukielto, enkä yleensä katsele mainoksia niistäkään lehdistä joita minulle tulee. Selaan kyllä nykyään jonkun kauppaketjun tms. lehteä, jotka minulle nimellä tulevat, koska olen ketjun kortin omistaja, mutta hyvin nopeasti, koska lehdessä ei juuri koskaan näytä olevan hiukkaakaan kiinnostavaa sisältöä. TV-mainoksia en ole katsellut sen jälkeen kun hankin tallentavan digiboksin (se on niitä ensimmäisiä lajiaan), koska katson ohjelmat vain tallennettuina, jotta voin hypätä mainoskatkojen yli.

Viime aikoina olen muutaman kerran kuitenkin huomannut, että mainoksien seuraamisesta olisi joskus hyötyäkin. Olen nimittäin tarvinnut joitain TV:ssä mainostettavia tuotteita, joiden olemassaolosta tai myyntipaikasta en olisi tiennyt mitään, jollei ystäväni olisi niistä kertonut. En myöskään juuri koskaan tiedä mielenkiintoisten TV-sarjojen alkamisesta, koska www.telkku.fi ei niistä erikseen huomauta. Tämän takia en taaskaan ehtinyt huomata Myytin Murtajien aloittaneen uusien jaksojen näyttämisen, ennenkuin sattumalta osuin telkkarin eteen oikeaan aikaan. Onneksi netti auttaa tässäkin. :-)


No comments: